3/18/2011

Inspired Blueprints #68 & Earthquake

Sketch #68 has been revealed on the Inspired Blueprints blog.
This is my last work for IB. I'm so honoured to be part of IB design team. Thank you so much for the dt experience :D


Here is the sketch:

and this is mine:
■ a taste of summer ■
Supplies
Cardstock: Bazzill
Pp: Studio Calico, Basic Grey, Crate Paper, American Crafts
Alphas, Chip board, Felt sticker: Sassafras
Brads: My Mind's Eye, Making Memories
October Afternoon sticker, American Crafts ribbon, Martha Stewart punch, buttons, paints


Some closeups:




IBのスケッチ68がIBブログにアップされました。
今回が私のIBでの最後のDTworkになります。
最後は思い切り明るく!ということで、夏の写真を使って明るく楽しいレイアウトを作りました。
作ったのはだいぶ前なのですが、今の状況で見るととてものん気なレイアウトですね…、すみません。。
皆さんも少しでもSBする気持ちになれたら、是非ご参加ください。

--------------------------
The Earthquake...


Thank you for worry. We are safe. The area where we live is far away from the focus, but we felt big shake. It was very scary.
So many people are suffering right now but all I can do is just pray for their safety.
Japan are still in the big shock and sadness. A lot of scrapbooker cannot become feelings that do scrapbooking.
I want to do something for them. I'm thinking I should do whatever I can to better to help them.


There are many rescue team from both inside and outside of Japan. We are very thankful of the rescue team who came all the way to Japan and trying to save people.
I am deeply delighted that you are worried about me and faraway Japan.


Thanks,
Kyoko

--------------------------

被災地の皆さま、ご無事でしょうか。
毎日テレビやインターネットで悲しいニュースを聞き、実際に被災した知人の生活を聞くのに、何も出来ないことが本当に悲しいです。
私は遠く大阪にいて、普通の生活が過ごせていることにとても罪悪感を感じています。
あれ以来、スクラップブッキングはもちろん、何をする気力も湧いてきませんでした。
ただただ落ち込んで毎日を過ごしていました。
でも、昨日この↓NEXCOのページを見て考えを改めました。
http://www.e-nexco.co.jp/pressroom/press_release/kanto/h23/0316f/
ズタズタにされた高速道路が、たったの4日足らずできれいになっています。
この工事はきっと夜を徹して行なわれたのだと思います。
自衛隊、消防、医療関係者、だけではなく、こうしてそれぞれの分野で出来ることを精一杯することが復興につながるのですね。
私が涙を流していても何も変わりません。
普通に生活できるのに日々を疎かにしていた自分が情けないです。
私も日々の生活を精一杯頑張ります。
どうか被災された方も頑張ってください。
そして私に出来ることがあったら教えてください。
昨日、主人の勤める会社の被災地にある支店の方々へ、防寒着を送って欲しいという通達があったそうです。
義援金以外で初めて何かをさせていただけることを、とても嬉しく思いました。
何かをさせていただけるということは本当に有難いことです。
これからも自分に出来ることを見付けて精一杯やっていきます。
今はスクラップブッキングをする気持ちになれない人が沢山いると思います。
でも、少し余裕が出来たら、是非またスクラップブッキングをして欲しいです。
1日でも1秒でも早く復興できますように。

こばきょん

4 件のコメント:

  1. IBDTお疲れ様でした!!
    とても元気をもらえるLO!だと私は思います。
    SBを通して少しでも元気を出してもらえたらいいですよね。
    毎日家族と仲良く、普通に生活できることを感謝して。
    過ごして行きたいです。
    またお邪魔しますね!

    返信削除
  2. Thank you Leanne. We are OK & safe. You are so kind :)

    返信削除
  3. >marikoちゃん
    コメントどうもありがとう。
    被災地の方たちはまだインターネットなんてする余裕がないかもしれないけど、少ししてブログ巡りとか出来るようになってから見てもらって、笑顔になってもらえるようなものを作りたいな。
    私達が出来ること、色々考えてみようね。

    返信削除